Pengikut

Sabtu, 4 Januari 2014

Hutan Lipur Sungai Gabai

      Assalammualaikum bloger tersayang..lama dah aku tak jenguk blog aku ni. Macam busy je! macam tak ada masa langsung je! semua itu...poyooooo je..ha..ha.. penyakit 'M' sudah mari beb! Malasssss!!!
      Hari ini aku nak kongsi pengalaman aku berkelah di Hutan Lipur Sungai Gabai. Aku pergi pada akhir bulan November 2013 yang lalu. 1st time aku pergi ke sini,  saja je nak cipta memory terakhir bersama teman sekerja Eny yang telah pun berhenti kerja di tempat aku. Lagi pun cuti Sekolah kan! bolehlah aku bawa anak-anak sekali..kebetulan anak buah pun ada di rumah aku tu, apalagi..aku angkut semua sekali pergi.
      Hutan lipur Sungai Gabai ni best gak, air dia betul2 terjun beb! tapi tempat yang paling best tentulah di atas2 kan?! Yang tak best, part nak mendaki anak tangga tu la yang berat sikit pada orang2 macam aku ni lah! kalau orang muda2 macam korang mesti tak de hal lah! Kalau tak salah kira ada dalam 303 anak tangga..aduh!!! Tapi demi anak2 & Eny...aku gagahi jua! walau pun aku tahu lepas dua hari aku akan makan ubat muscle relaxation sebab kaki aku akan sakit..ha..ha..
      Nak masuk kena bayar seringgit seorang, tempat persalinan ada..tapi agak sempit dan panas la bila semua orang beratur nak mandi atau buang air. So sesudah subuh aku masak bagai..pastu terus pergi, jadi orang tak ramai lagi dapat la mandi puas2. Walaupun hujan turun gebas sekejap2..tapi ia tak dapat menghalang anak2 aku untuk mandi dan mandi dan mandi sepuasnya.. Layan je lah gambar kenangan aku ini ye..


Pintu gerbang ke Hutan Lipur Sungai Gabai
 

Selamat jalan Eny..Semoga dapat apa yang kau cari & jaga diri selalu..

 Muka2 tak sabar nak mandi! 

Ni la tangganya! aku berhenti rehat bukan 7 persinggahan lg..dekat 20 persinggahan!

Mandi time! hu..hu..

Dengar ceramah keselamatan dulu tu dari pelatih berpenglaman sebelum gelungsur! ha..ha..

Ahhh..bestnyer..nak pergi lagi la!!

 

Bahagian ni..kat atas sikit dari gelungsur tu.. 

Keretapi! wajib buat ni..semua pengunjung yang datang mesti nak buat gak keretapi ni..he..he.

Ni dah ramai sikit orang, kami dah macam2 aksi da buat, bagi peluang kat orang lain lak try gelungsur tu.

 Muka2 kesejukan tapi tak nak naik! Selamat jalan Eny.. semoga berjumpa lagi.. terima kasih untuk kenangan terindah ini..he..he.. 

Bye..bye..






4 ulasan:

Jejari Menaip berkata...

best ya berkelah..

Usha sini:satu ketika dulu

nita berkata...

orang nak join..tapi dia tak sabar2 nak pergi dulu huhuhu.. sedey taw... :(

Hani Nabilia berkata...

wahh bestnya ;) tak pernah pegi lagi tempat nie :)

azlia berkata...

nita maaf ye...
hani..akak pun 1st time pergi..mmg x menghampakan..